Indiai Szuhojok, Szaúdi F-15-sök és sok minden más, INIOCHOS 23, Andravia, Görögország

dsc_2637m_1.jpg

A tavalyi INIOCHOS 22. után a beérkező hírek alapján úgy gondoltam, hogy ebben az évben nem megyünk el a gyakorlatra, mivel a résztvevők listáján a kezdetekben, szinte annyi volt változás, hogy a Lakenheathi-i F-15E vadászbombázók helyére az Avianoi 510-es Buzzards század került. Aztán érkeztek az információk, hogy a Szaúdi Királyi Légierő F-15 vadászbombázói és a Jordán Királyi Légierő F-16-osai is ott lesznek a gyakorlaton. Még idejében jelentkeztünk a rendezőknél, és a hazánk Athéni Nagykövetségének segítségével sikerült az akkreditáció is, így részt vehettünk a hadgyakorlat 26-i napján. Az akkreditáció lezártával jött a reveláció, hogy az Indiai Légierő és Szuhoj Szu-30MKI repülőgépeket küld a rendezvényre.

iniochos_2023_patch.jpg

  • Az INIOCHOS 23 kezdeti emblémája.(forrás: haf.gr)

A gyakorlat történetét az tavalyi gyakorlatról készült poszton leírtam:

https://military-technology.blog.hu/2023/05/01/iniochos_2022_nemzetkozi_hadgyakorlat_andravida

A 2023-as gyakorlatra az időjárás kezdetben nem szívélyes arcát mutatta. Magyarországtól Észak Makedónia feléig zuhogó esőben autóztunk, majd egy Patra várososában történt vacsora és alvás után, még egy óra autózás után jutottunk el az Andravida közelében lévő repülőbázisra. A szokásos biztonsági ellenőrzések után kiderült, hogy a szervezők ellentétben az előző évvel, a futópálya túlsó felére - fényhelyes irányba - vittek át minket autóbuszokkal, majd a délelőtti repülőhullám fel és leszállásainak fotózása után, újra buszra szálltunk és a másik oldalon foglalhattunk fotós állásokat. A délelőtti fényképezés során, bár kezdetben a felhő közül némi napfény is látszott, de végül is győztek a fellegek, sőt a csöpörgő eső is próbára tette a fotómasinák és gazdáik esőállóságát. Aztán egy hatalmas záport előtt 3-4 perccel mindenkit a buszokra parancsoltak a görög kommunikációs tisztek, így a bőrig ázást elkerültük. A másik oldalára érve a bázisnak, az eső már lassan elállt és felhős napsütéses időjárás volt a nap további részében, egészen este 7 óráig, ameddig  a bázison lehettünk.

hnx-23-patch-12flags_1.jpg

  • A végső embléma a résztvevő nemzetek zászlaival (forrás: haf.gr)

A saját kalandok után, nézzük meg milyen repülőeszközöket láthattunk az INIOCHOS idei gyakorlatán.

Akiket mindenki várt, az indiai Szuhoj repülőgépek voltak. Orosz-Ukrán háborúban az Orosz Légierő viszonylagos gyenge teljesítménye ide vagy oda a Szu-30MKI repülőgépek voltak a gyakorlat sztárjai. Négy darab kétüléses vadászbombázó repült át két C-17 szállítógép kíséretével Görögországba. A Szuhojok a 222. Tigershark (Tigriscápa) század repülőgépei voltak. A század tengerészeti csapásmérő képességgel rendelkezik, és Dél-Indiában állomásoznak, az első egység amely a levegőből indítható orosz-indiai BrahMos cirkálórakétával van felszerelve.

no_222_squadron_iaf_crest.jpg

  •  Az indiai Légierő 222-es századának insigniája (forrás: wikipedia)

fuj6tfiaaaeq6wu-twitter.jpg

  • A Szu-30MKI kísérő repülőgépe két C-17A Globemaster III. hadászati szállítórepülőgép volt. (forrás: twitter)

fuj6tfiaaaeq6wu-twitter2.jpg

  • Az egyik indiai C-17A emelkedik el a görög bázisfutópályáról. (forrás: twitter)

dsc_0558m.jpg

  •  Az Indiai Légierő elsődleges légifölény vadászrepülőgépként tartja rendszerben a Szu-30MKI repülőgépeket, másodlagos csapásmérő kapacitással. Ez érdekes annak a tükrében, hogy Dassault Mirage 2000 repülőgépekkel is rendelkezek és 36 darab  Rafale repülőgépek is érkezik az országba.

dsc_0620m.jpg

  • Felszállás közben az andravidai bázisról az SB114 lajstromszámú SzU-30MKI

dsc_0622m_1.jpg

  • Az indiai légierő kilenc ezrede repüli a típust, összesen 13 században.

dsc_0626m.jpg

  • A Saturn 31FP (Lyulka 31FP) gázturbinák érdekes kék lángja szépen látszott még napsütésben is.

dsc_0645m.jpg

  • Itt talán jobban látható a hajtóműlángok színe. A Szu-30MKI-k aerodinamikailag kiváló repülőgépek, de hiányzik belőlük az alacsony érzékelhetőség, amely komoly hátrány, hozzátéve, hogy az R-77 rakétáik hatótávolsága sem érik el az AIM-120B rakétákét. Egyébként műszakilag nincs akadálya a nagyobb hatótávolságú R-37 rakéták integrálásának sem, bár az oroszok a jelenlegi háborús helyzeteben nem biztos, hogy tudnának szállítani belőlük.

dsc_2517m_1.jpg

  • Jól látható a hőálló fém lemezelés a gépágyú torkolatánál.

dsc_2528m_1.jpg

  • A hátsó "farok" régebbi tervek szerint aktív lokátort rejtett volna, de végül az infracsapdák és radarzavarok tárolóegységeit hordozza, és ne feledkezzünk meg a fékernyőkről sem.

dsc_2558m_2.jpg

  • Az Indiai Légierő 261 darab Szu-30MKI repülőgépet tart rendszerben, ezek egy része haza licencgyártásban készült, de  sok orosz import alkatrészt tartalmaz.

dsc_2566m.jpg

  • Érdekes a két hajtómű fúvócsövének eltérő állása. A turbinák egyenként 122.6 kN tolóerővel rendelkeznek.

dsc_2658m_1.jpg

  • Egy felszállás szép időben a hatalmas gépmadártól.

dsc_2665m_1.jpg

  • Mint látható, a Szu-30MKI-k függesztőpilonjainak egy részét leszerelték.

dsc_2701m.jpg

  • A kerekek már kezdenek behúzódni a futómű aknákba.

dsc_2991m_1.jpg

  • Szu-30MKI géppár a bázis feletti áthúzás során.

dsc_3000m_2.jpg

  • Alulról így néz ki a Szu-30MKI.

dsc_3035m.jpg

  • Landolás után, akár a Szu-27 vagy az F-15 gépcsaládok törzsféklappal is fékezik a repülőgépeket.

dsc_3062m.jpg

  • Az SB114 lajstromszámú Szu-30MKI is a pályán taxizik az állóhelye felé.

A Szaúdi Királyi Légierő 92. repülőszázadának F-15SA típusú vadászbombázói hasonló feladatkörű repülőgépek, mint az orosz Szu-30-asok. A  sivatagi királyság hat amerikai gyártású Strike Eagle harci repülőgépet küldött a gyakorlatra.

92-sq-saudiu.JPG

  •  A Szaúdi Királyi légierő 92 repülőszázadának emblémája. (forrás: wikipedia)

dsc_1194m.jpg

  • A 9255 lajstromszámú F-15SA repülőgép felszállás közben a görög bázison.

dsc_1200m.jpg

  • A Szuhojok kék lángjától eltérően a Sasok P&W F-100 PW220 gázturbináinak vörösessárga színű égetésével emelkedtek a levegőbe.

dsc_1224m.jpg

  • A kétüléses Szaúdi repülőgépek tulajdonképpen az F-15E Csapásmérő Sas (Strike Eagle) módosított példányai.

dsc_1606m.jpg

  • A Szaúdi F-15SA repülőgépek előttünk taxiztak el a felszálláshoz. látható, hogy AN/AAQ-33 Sniper célzókonténert és üzemanyag póttartályokat hordoztak. A két üzemanyag póttartályon kívül az törzshöz illeszkedő póttartályban is hordozhatnak 7300 kg üzemanyagot.

dsc_1612m.jpg

  • Az F-15SA-k éles bevetéseken is repültek már Jemen felett.

dsc_1629m_1.jpg

  • A Szaúdi Légierő összesen 207 darab F-15SA repülőgépet tart szolgálatban, ezek egy része régebbi "S" változatok átépítése.

dsc_1634m_1.jpg

  • A Szaúdi Légierő 92. repülőszázada  az Al-Dhahran térségében lévő King Abdulaziz repülőbázisról repült Görögországba.

dsc_1749m_1.jpg

  • Egy Szaúdi Sas felszállása.

dsc_1754m_2.jpg

  • A szárnyvégek mögött vékonyan látszott a párakicsapódás.

dsc_2198m.jpg

  • Az F-15SA repülőgépek is törzsféklapot használtak fékezéshez. Ez a megoldás később eltűnt a repülőgépekről inkább a különböző szárnyfelületekkel fékeznek. A törzsféklap, bár hatásos, de tömegnövekedést, valamint meghibásodási lehetőséget is eredményez.

dsc_2217m_1.jpg

  • A Szaúdi Légierő részt vesz majd a törökországi Anatóliai Sólyom hadgyakorlaton is.

A Jordán Királyi Légierő F-16AM és BM repülőgépei a Muwaffaq Salti repülőbázisról érkeztek, ahol három századot üzemeltetnek a típusból, egy részük használt ex. holland, belga vagy amerikai vadászbombázó.

 royal_jordanian_air_force_emblem_svg.png

  • A Jordán Királyi Légierő insigniája (forrás: wikipedia)

dsc_0636m.jpg

  • A Jordán Királyi Légierő három százada repüli a MLU modernizációt kapott Block20 változatú F-16 vadászbombázókat.

dsc_0657m.jpg

  • Az 1.század 26, a 2. század 15 és 6. század 17 darab repülőgépet üzemeltet napjainkban

dsc_0840m.jpg

  • A 87-0510-es gyári számú repülőgép, 250-es lajstromszámmal repült a második században.  2011-ig repült a Holland Királyi Légierő állományában J-510 lajstrommal, onnan került Jordániába.

dsc_0853m.jpg

  • A Jordán Királyi Légierő, saját arab nyelvjárásban: Al Quwwat al Jawwiya al Malakiya al Urduniya

dsc_0855m_2.jpg

  • A kétüléses veterán Falcon is átesett a Block20 korszerűsítésen. A beazonosított két F-16BM közül a 237-es (ex-holland J-208) és a 670-es (ex amerikai 82-1041) lajstromszámú volt.

dsc_1449m.jpg

  • Az ex.holland együlésesek közül a 250-es landol a görög bázison.

dsc_1458m.jpg

  • Nagy sajnálatunkra napfényes képek nem készültek, mivel a délelőtti repülések után, a Jordán Falconok nem emelkedtek a nap többi részében a levegőbe.

dsc_1461m_1.jpg

  • Egy kis esős fékezés a Jordán F-16BM repülőgéppel.

Az Olasz Légierő a 6. Stromo Tornado A-200 IDS és ECR repülőgépeivel vett részt a rendezvényen. Az Alberto Fusco-ról elnevezett ezred hat repülőgépét azonosítottuk be a gyakorlaton.

  • 6-stormo.png Az olasz 6.Stormo, a Vörös Ördögök insigniája (forrás: wikipedia)

dsc_0727m.jpg

  • Az orrészen lévő 6-13 jelentése, hogy a hatodik ezred repülőgépe és a 13. számon nyilvántartott Tornado A-200 IDS. Az olaszok lassan szintén kivonják a típus a szolgálatból.

dsc_0755m.jpg

  • A 6. ezred minden "Tonkája" cápafoggal díszített.

dsc_0873m_1.jpg

  • A Turbo Union RB.199-34R tolóereje utánégetéssel 76,8kN tolóerővel rendelkezik, és kettő van belőlük.

dsc_0891m.jpg

  • Az erős hajtóművek azonban egy komoly felszállótömegű repülőgépet hajtanak meg. A Tornadok felfegyverzetten és üzemanyaggal tele 28 tonnát is nyomhatnak. 

dsc_0902m.jpg

  • Az olaszok az AGM-88 HARM radarok elleni rakétákat hordozzák az A-200 ECM repülőgépeiken. Ezek nem gyári változatok, a taljánok külön elektronikai harcra eredetileg nem rendeltek Tornado-kat később azonban vagy egy tucatot átalakítottak erre a feladatkörre.

dsc_1511m.jpg

  • Az olasz lopakodó "Tonka"

dsc_1595m_1.jpg

  • Egy komoly fékezés a nedves futópályán. A tolóerő fordító berendezés elmés és egyszerű

dsc_1674m.jpg

  • Taxizás közben az egyik A-200 ECM változat. A típusváltozat könnyen felismerhető például abból, hogy nincs beépített tűzfegyvere, ellentétben a csapásmérő IDS modifikációval.

dsc_1695m.jpg

  • A vadász Tornadok (F.2 és F.3) hosszabb törzzsel rendelkeztek, de ezeket, csak a Brit Királyi és a Szaúdi Királyi Légierő rendszeresítette hosszabb ideig. Olaszország is bérelt vadász Tornadokat, de alacsony hadrafoghatóságuk miatt visszaadták a briteknek és helyette réskitöltő típusként használt F-16 vadászrepülőgépeket alkalmaztak, az Eurofighterek legyártásáig.

dsc_1921m.jpg

  • A levegőben A-200 IDS csapásmérő az Olasz Légierőből.  Négy darabot azonosított a spotterközösség (MM7014/6-13 MM7029/6-22, MM7064/6-24 MM7067/6-41) a típusból Andravidában.

dsc_1926m_1.jpg

  • Az A-200 repülőgépeken azért már látszik a kor. De egy harci repülőgép így szép.

dsc_1933m.jpg

  • A két hajtómű teljes utánégetéssel emeli a típust a levegőbe.

dsc_1951m.jpg

  • Amint látható ennek az A-200 IDS-nek a ledobható szárny alatti póttartálya sem ma készült.

dsc_1955m_2.jpg

  • A 6.Stormo állományában is megjelentek már az F-35A repülőgépek, tehát az öreg "bicskaszárnyú" bombázók ideje meg van számlálva.

dsc_1962m_1.jpg

  • Egy kisebb forduló közben az A-200

dsc_1964m.jpg

  • Egy kis bedöntés mindig jól jön. Fotogénebbé teszi a repülőgépeket.

dsc_2001m_1.jpg

  • A 72-es oldalszám nem azt jelenti,hogy a 6. ezred 72 darab Tornadoval rendelkezik.

dsc_2004m.jpg

  • A Tornadok a brutális kinézete és gázturbináik hangereje ma sem megvetendőek. Alacsony repülési tulajdonságaik jobbak az összes 4. vagy 5. generációs típusénál.

dsc_2280m.jpg

  • Leszállás után a tolóerő fordítók munkában.

dsc_2341m_1.jpg

  • A 6-72 ismét a földön.

A Spanyol Légierő C.15 vadászbombázói, amelyek eredetileg F/A-18A+ típusok, a 46. ezred állományába tartoznak. Az Ejército del Aire y del Espacio, elnevezés szerint már Spanyol Légi és Űrerő az új neve a ibériai repülősöknek. A 46-osok a Gandó repülőbázisra települnek a Kanári szigeteken. Érdekesség, hogy az itt állomásozó 462. század ex.amerikai haditengerészeti Hornetekkel repül, amelyek nem kapták meg a többi szárazföldön állomásozó spanyol F-18A+ modernizációk nagy részét.

spain.jpg

  •  A spanyol 46. repülőezred felvarrója (forrás: wikipedia)

dsc_0763m_1.jpg

  • Egy a 46. ezred F-18A+ Hornetek közül. A hispán típusjelzésük C.15. A 462. repülőszázaduk állomásozik Gandó repülőbázison, a Kanári szigeteken.

dsc_0766m.jpg

  • A C.15 a levegőben, távolabb a gurulóúton egy olasz A-200 Tornado taxizik a felszálló zónához.

dsc_0778m_1.jpg

  • A Tenerifei Hornetek elsősorban légvédelmi vadászok, a szokásos AIM-9 Sidewinder és AIM-120 kombinációval.

spaf_patch_spanish_air_force_462_escuadron_squadron_pi.jpg

  • A 462. repülőezred felvarrója. A felirat jelentése magyarul: milyen vagány vagy a földön. (forrás: wikipedia)

dsc_0780m_1.jpg

  • A vagányok elemelkednek a földről.

dsc_1415m.jpg

  • Egy fékezés a vizes futópályán. Igen a lódarazsak is rendelkeznek törzsféklappal.

dsc_1740m.jpg

  • A Gandó-i század 20 darab ex. amerikai tengerészgyalogos F/A-18A+ típussal repülnek. Bocsi C.15..

dsc_1828m_1.jpg

  • 2021-től egyes források szerint már csak 72 darab EF-18? ás F/A-18C és 12 darab kétüléses EF-18BM maradt szolgálatban. A kétüléses példányok a CE.15 típusjelzést kapták spanyolhonban.

dsc_2094m.jpg

  • A levegőben egy egyik spanyol Hornet. A közeli légiharcokban nagyon hasonlít a 9.12 MiG-29 vadászrepülőgépekre. A magyar repülőgépekhez hasonlóan a spanyol C.15-ösök is ál-pilótakabin festést kaptak, amely nehezíti a vizuális észleléskor, az ellenséges repülőgépek vezetőinek a manőverezés közben a repülőgép helyzetének felismerését.

dsc_2110m_1.jpg

  • Bár nagyon nem volt meleg, de azért 20 fok körül volt már Görögországban a bázison, és ezért remegett is a levegő a futópálya felett.

dsc_2139m.jpg

  • A Gandói Hornetek egy gyakorló Sidewinderrel repültek. A kontinensen lévő társaik, IRIS-T rakétákkal vannak közelharcra felszerelve a modernizációk után.

dsc_2142m_1.jpg

  • Kis bedöntés a spottereknek.

dsc_2145m_3.jpg

  • A Hornetek 1250 literes póttartállyal repültek. Ez az egyetlen típusú üzemanyag tartály amelyet rendszeresítettek a típushoz.  A két hajtómű alatt látható, a farokhorog, amely lehetővé tenné az amerikai és francia hordozókon való alkalmazást, de a spanyol hordozók erre kicsit, azokon AV-8 Matador II. repülőgépeket rendszeresítettek, de tervben van az F-35B is mint váltó típus a tengerészeknél.

dsc_2150m_1.jpg

  • Két C.15 egymás mögött a felszállás után.

dsc_2375m.jpg

  • Egy Hornet pedig landolás után Andravidán.

A francia Légi és Űrerő EC.02.30 és 03.30 egysége Rafale "C" vadászbombázókkal szerepelt az INIOCHOS gyakorlaton. Az első alakulat a Normandia-Nyeman második világháborús a keleti hadszíntéren alakult francia vadászrepülő-ezred nevét hordozza, a második a Lorraine 1944-ben alakult Szabad Francia egység. A gall egységek a BA118 Mont-De-Marsan támaszpontról érkeztek.

250px-_svg.png

  •  A Normandia-Nyeman század insigniája (forrás:wikipedia)

lorianne.jpg

  •  A Lorraine század felvarrója (forrás: wikipedia)

dsc_2574m.jpg

  • Két Dassault Rafale a francia az Armée de l'air et de l'espace (Francia Légi és Űrerők) állományából.

dsc_2580m.jpg

  • Előtérbe a Normandia-Nyeman , hátul a Görögök Dassault Rafale negyedik generációs harci gépe látható.

dsc_2585m_1.jpg

  • A franciák az utóbbi években jelentős exportsikereket értek el a típussal. Több repülőgépet adtak el mint F-35A-t vagy F-16-ost.

dsc_2589m.jpg

  • Amennyiben sikerülne belső rakétateret tervezni, akkor a legalacsonyabb észlelésű 4++ generációs repülőgép lenne a Rafale. Igy is az, de amint rakétákat fegyverezik fel, oda az előny.

dsc_2595m_1.jpg

  • A Lorraine egyik Dassault Rafale taxizik felszálláshoz.

dsc_2762m.jpg

  • Fent a levegőben.. A Rafale kiváló manőverezőképességű harci repülőgép.

dsc_2766m_3.jpg

  • A Dassault Rafale C repülőgépek a sztenderd együléses harci repülőgépek a franciáknál, kivéve a Cigognies ezredet, ahol még Mirage-2000-5F vadászokkal repülnek.

dsc_3136m.jpg

  • A Rafale harci repülőgépek akár öt ledobható póttartályt is képesek hordozni jelentősen kibővítve a hatósugarukat, bár a póttartályok üzemanyagának mintegy 40%-t saját hordozásuk miatt használják el. Ilyen eseten minimális a fegyver terhelhetőségük.

dsc_3153m_1.jpg

  • Kora esti fényben a Normandia-Nyeman harci repülőgépe.

dsc_3161m_1.jpg

  • Az utolsó fénykép amit készítettem aznap a görög bázison.

A külföldi nemzetek közül Horvát Légierő repülősei, és a PC-9M repülőgépekkel, valamint a Ciprusi Köztársaság Augusta-Westland AW-139 kutató-mentő helikopterrel vettek részt a rendezvényen.

dsc_1811m_1.jpg

  • Déli-nyugati szomszédaink PC-9M svájci gyártmányú légcsavarosai csapásmérésre és felderítésre is alkalmasak. Légiharcra bár integrálták az AIM-9 rakétákat a szlovének nem szerezték be azokat.

dsc_2412m_1.jpg

  • A szlovén PC-9M repülőgépek "Hudournik"  néven ismertek hazájukban. Komoly kilenc példány áll hadrendben a típusból. A légirendészeti feladatokat békeidőben a Magyar és az Olasz Légierő látja el Kecskemét illetve Istrana bázisokról.

dsc_2153m_1.jpg

  • Sajnos nagyon távol repült a Ciprusi Légierő AW-139 kutató-mentő helikoptere. Útközben buszból láttuk, hogy szép festéssel és jó állapotban volt a zónában.

A vendéglátó Hellének nagyrészt a 335, 337, 340, 341, és 347 Mira (század) F-16C és D repülőgépekkel repültek, de a 332.MPK már négy darab Dassault Rafale EG repülőgéppel is bevetéseket hajtott végre. A 338. repülőszázad pedig négy F-4E Phantom II. vadászbombázóval erősítette a gyakorlatot.

dsc_0940m_1.jpg

  • A 340. Mira 01-8533 gyári számú F-16C Block52+ vadászbombázója. Alacsonyabb láthatóságú festéke már oxidálódott. 2011-ben görög zászlós festéssel a Zeusz demó repülőgépe volt.

dsc_0941m_1.jpg

  • A 340-esek a Rókák névre hallgatnak..

340m_embl-300x360-250x300_1.gif

  • A 340. Mira insigniája. A bázisuk Souda Bay amely Kréta szigetén található

dsc_0956m_2.jpg

  • Az Araxos bázison települt 335. Mira F-16C Block52 vadászbombázója. A Tigrisek Block52+ repülőgépekkel repülnek. A háttérben a Jordánok állóhelye látható.

dsc_1560m_3.jpg

A 347. Mira Nea Aghilaos repülőteréről. A Perseus század Block50D változattal repül.

347m_embl-300x360-250x300_1.gif

  • A 347. Perzeusz század emblémája (haf.gr)

dsc_2175m_1.jpg

  • A 337. Mira F-16DBlock52+ vadászbombázója. A kétüléses repülőgép brutális dög lett, jelentős tömegnövekedéssel, az eredeti könnyű F-16A/B Falconokhoz képest. A 337-esek Larisszából érkeztek.

337m_embl-300x360-250x300_1.gif

  • A 337-es szellemek emblémája (haf.gr)

dsc_2423m.jpg

  • Az 99-1532-es gyári számú F-16Block52 szintén a 337. Szellemekhez tartozik.

dsc_2489m.jpg

  • A 06-003-as gyári számú és F-16C Block52 az Araxos légitámaszpont 335. Mira állományából. A Tigrisek több Tiger Meet-en is szerepeltek. 

dsc_2504m_1.jpg

  • A 08-as görög lajstromszámú F-16CBlock52 szintén a 335-ösöktől.

335m_emblhma.png

  • A 335. Mira emblémája (forrás: haf.gr)

dsc_1123m.jpg

  • A 452-es oldalszámú Görög Dassault Rafale EG A 332.Mira a sólymok állományában repül.

332mpk_embl-300x360.gif

  • A 332. Mira emblémája (forrás: haf.gr)

dsc_2614m_2.jpg

  • A 452-es oldalszámú Dassault Rafale EG taxizik a felszállásoz.

dsc_2641m_1.jpg

  • A 450-es Dassault Rafale a Sólymoktól.

dsc_2792m_1.jpg

  • Levegőben az egyik görög Rafale.

dsc_2815m.jpg

  • A második is a levegőbe emelkedett. A festésükön látszik, hogy vadiúj repülőgépek.

dsc_2821m_1.jpg

  • Teljes utánégetéssel a Snecma M-88-4e gázturbinák.

dsc_3174m.jpg

  • Leszállás után a 452-es Rafale.

dsc_3200m_1.jpg

  • A 450-es is lassan gurul az állóhelyére.

dsc_2831m_2.jpg

  • A levegőben a  338. Mira F-4E Phantom II vadászbombázója.

dsc_2851m_3.jpg

  • Az utolsó Phantom század négy repülőgépet emelt a levegőbe a spotterek szerint (lajstromszámaik: 01503, 01522, 01530, 71756)

dsc_2868m.jpg

  •  A 01522-es Phantomnál műszaki hiba miatt ki kellett ereszteni a biztonságos leszálláshoz az üzemanyag nagy részét.

dsc_2885m.jpg

  • Végül fékernyő nélkül szállt le biztonságosan a modernizált Phantom II.

dsc_2910m_2.jpg

  • Itt már taxiznak vissza az állóhelyükre.

dsc_2919m.jpg

  • A személyzet üdvözölte a spottereket.

dsc_2924m_1.jpg

  • Majd lassan gurult tovább.

dsc_2926m.jpg

  • Biztonságos kísérettel.

dsc_3104m_1.jpg

  • A másik F-4E Phantom II. már a szokásos módon fékernyővel lassította gurulását a leszállás után.

dsc_3138m_3.jpg

  • Taxizás közben a Phantom, a távolban a modernebb Dassault Rafale szintén görög színekben.

dsc_3134m_2.jpg

  • A második Phantom is állóhelyére gurul.

dsc_0518m.jpg

  • Egy Beech Texan II. gyakorló repülőgép is néhány kört tett a reggeli órákban Andravidán.

dsc_2938m_1.jpg

  • Soccata TBM-700 a Fracia Légi és Űrerők egyik kis szállító repülőgépe

dsc_2967m_1.jpg

  • A típusból 16 darab áll szolgálatban a gall légierőnél és további nyolc a francia hadsereg könnyű repülőgépes alakulatánál.

Remélem a INICHOS 24 és hasonlóan érdekes típusokat és országokat vonultat fel és ismét visszatérés lesz a hellének földjére.

A poszt elkészítéséhez köszönet az Athéni Magyar Nagykövetség Véderő Attaséjának segítéségért. Attasé úr már több alkalommal alkalommal segítette görögországi munkánkat.