Repülőshow a sógoroknál - Air Power 22 Zeltweg

dsc_7773m.jpg

Az Ausztriában lévő Stájerországban (Steiermark) Zeltweg melletti repülőtéren rendezik meg sógorék a nemzetközi repülőnapjukat. A Fliegerhorst Hinterstoisser ad otthont az Osztrák Államszövetséges egyetlen nagysebességű harcászati repülőszázadának. Ezt az osztrákok Überwachungsgeschwader néven felügyeleti századnak nevezik és gyakorlatilag 15 darab Eurofighter vadászrepülőgép tartozik állományába.

steinmark.JPG

  • Stájerország mindenkit szeretettel vár..(forrás: https://www.airpower.gv.at)

A Zeltwegi repülőnapok 2003-tól az Air Power nevet viselik és az körülbelül egybeesik azzal, hogy az osztrák Energiaital óriás konszern a RedBull, amely ezen felül óriási más termékszortimenttel is rendelkezik szponzorálja az eseményt.

rb.JPG

  • A Red Bull lógója..(forrás: https://www.airpower.gv.at)

A COVID járvány előtt Keleti és Nyugati repülőgépek egyaránt repültek Zeltwegben. Az Osztrákok amikor jómagam először látogattam ki a rendezvényre, akkor még a J-35Ö Draken vadászrepülőgépekkel repültek, majd áttértek a Svájctól bérelt F-5E Tiger vadászrepülőgépekre. Őket követték a jelenleg is szolgálatban álló Eurofighter vadászbombázók. A másik harci típus is ősrégi volt tavaly vonták ki a svéd SAAB 105ÖE (Sk.60) kiképző és könnyű csapásmérő repülőgépeket.

kep_2.JPG

  • Egy kis reklám: (forrás: https://www.airpower.gv.at)

A svájci gyártású légcsavaros PC-7 gyakorló repülőgépeik is felfegyverezhetőek. A szállítórepülőgépek között a PC-6 Turbo Porter könnyű, és a C-130 Hercules áll hadrendben. Régebben brit Skyvan szállító repülőgépeik is voltak

Helikopterek esetében az Alouette III volt évtizedekig a fő típus, majd egy lavina után, amelyet bár sikerült előre jelezni, de nem tudták egy falú teljes lakosságát evakuálni, néhány hét alatt beszereztek  S-70i Blackhawk forgószárnyasokat. Rajtuk kívül még Augusta-Bell 212 (A Huey modernizált olasz licencgyártása és Bell Kiowa felderítő helikopterek állnak hadrendben.

heer.JPG

  • Az Osztrák Légierő lógója (forrás:https://www.airpower.gv.at)

Meg kell mindenképpen említeni Ausztria "árnyék" légierejét a Red Bull repülőgépflottáját, amelyben vagy két tucat veterán harci és gyakorló repülőgép és helikopter van, néhány polgári repülőgép társaságában.

kep2.JPG

  • Az eget is megfestették repülőgépekkel...

Az idei Air Power szeptember 2-3-án több mint 300 ezer nézőt vonzott Zeltwegbe, ahol 20 nemzet majd 200 repülőgépe és helikoptere volt statikus vagy dinamikus bemutatón. Az összes repülőeszközt bemutatni a blogon lehetetlen vállalkozás lenne, ezért inkább a két napon készített fényképeken keresztül próbálom egy részüket kiválogatni.

dsc_4848m_1.jpg

  • A hazaiak Eurofighter vadászrepülőgépe. Az Eurovadászok egy része Tranche1 változat és használtan kapták a németektől.

dsc_4858m_2.jpg

  • Ausztria két légiereje: A hivatalos Österreichische Luftstreitkräfte és a RedBull veterán repülőgép flottája.

dsc_4886m.jpg

  • Az Osztrák Államszövetség lobogóját is a RedBull ejtőernyősök feszítették ki.

dsc_4983m.jpg

  • A PC-6 repülőgépek minden olyan helyen kiválóan teljesítenek, ahol szűk hegyek közti manőverezés és rövid fel és leszállópálya várja a repülőket.

dsc_4987m.jpg

  • A sógorok nyolc darab svájci Pilatus PC-6 Turbo Porterrel rendelkeznek.

dsc_8528m_2.jpg

  • Az Aerospatiale Aoulette III helikopterek a tartományok lobogóit hordozták.

dsc_8532m_1.jpg

  • A vezér forgószárnyas Aoulette III gyönyörű festés kapott.

dsc_7632m.jpg

  • Egy kis légibalett a zászlóhordozás után.

dsc_5002m.jpg

  • Az utód az Augusta-Westland AW-169 forgószárnyas is megjelent a levegőben.Tizennyolc darabot rendeltek a szomszédék a típusból.

dsc_7708m.jpg

  • A PC-6 repülőgépek Ausztria színeit öntözték a levegőbe.

dsc_8619m_3.jpg

  • A Pilatusok távozása a légtérből.

dsc_5031m.jpg

  • Majerik Máté és a 31-es lajstromszámú JAS-39C (EBSHU) repülőgép megkezdi a dinamikus bemutatót.

dsc_5081m1.jpg

  • A háttérben lévő hegyek csodás hátteret adtak a nagy sebességű repülőgépeknek.

dsc_5117m_1.jpg

  • A negatív "G" hatásokat is becsülettel viselte Máté.

dsc_5196m.jpg

  • A szokásos bedöntés a fotósok részére.

dsc_9342m.jpg

  • A reggeli időben a párakicsapódások intenzívek voltak.

dsc_9493m_1.jpg

  • Az üzemanyag begyújtása is sikerült.

dsc_9348m_1.jpg

  • Máté az infracsapdákkal sem takarékoskodott. 

dsc_8721m.jpg

  • A dinamikus program végén elköszönés a közönségtől.

dsc_5964m_1.jpg

  • A RedBull flotta repülőgépeinek egy része. A vezér repülőgép B-58J Mitchell közepes bombázó, kísérők két Alfa Jet hátul a P-38 Lightning vadászrepülőgép.

dsc_5414m.jpg

  • A Bo-105 helikopter. Egyébként Messerschmitt ez is, hiszen az MBB gyártotta.

dsc_5395m_2.jpg

  • AH-1 Cobre harci helikopter szintén RedBull színekben. A legutolsó AH-1Z Viper változatból Csehország szerzett be tíz darabot, ezzel váltják a Mi-24V/Mi-35 helikoptereket, amelyek Ukrajnába kerülnek.

dsc_9854m.jpg

  • Az AH-1 Cobra elölről. Mint látszik keskeny törzse, tandem ülésű fülkéje van. Manapság is potens harci helikopter. Az amerikai tengerészgyalogság szinte minden változatát repülte, és jelenleg is szolgálatban áll.

dsc_7935m.jpg

  • Egy F-4U Corsair, a RedBull flotta megbecsült amerikai vadászbombázója.

dsc_5232m.jpg

  • PT-17 Boeing Stearman és Fairchild  PT-19 repülőgépek szintén a RedBull istállóból.

dsc_4825m.jpg

  • PC-6 Turbo Porterük is van..

dsc_5247m.jpg

  • Ahogy Cessna 337 Skymaster. Ez a típust használta a Magyar Vízügy is, és kiderült, hogy a Vietnámi háborúban harci bevetéseket is repültek a típussal.

dsc_5259m_1.jpg

  • Szu-29 műrepülőgép. Veres Zoltán is repülte a típust.

dsc_7788m.jpg

  •  Cassna 208 Caravan amphíbia.

dsc_4833m.jpg

  • Dornier Alpha Jet

dsc_7284m.jpg

  • Blanik vitorlázó repülőgépek

dsc_7709m_2.jpg

  • Nos akik ilyet csinálnak azok nem épeszű emberek. Az extrém sportok szerintem csak követőeket és haláleseteket eredményeznek.

dsc_7714m.jpg

  • Nem kötnék rájuk biztosítást..

dsc_5517m_2.jpg

  • Komolyabb téma: Az Osztrák légierő C-130K repülőgépe játszotta a "renegade" típust, amelyet földre kellett kényszeríteni az Osztrák légirendészeti szolgálatnak.

dsc_5528m.jpg

  • Az Eurojet hajtóművek tolóereje kiváló sebességet ad az Euróvadászonak. Felszállás után azonnal a Herky után erednek.

dsc_5543m.jpg

  • Mint látható néhány másodperc múlva már közel jártak a C-130-ashoz.

dsc_5597m.jpg

  • Szorosan a szállító repülőgép mellett repül a vadászrepülőgép, és közben akár rádión, akár kézmozdulatokkal jelzi annak vezetője  mit kell csinálni a nagyobb légijármű pilótájának.

dsc_5603m.jpg

  • A háttér ismét pazar volt.

dsc_5606m_2.jpg

  • A Herkynek esélye sem lett volna.

dsc_5615m.jpg

  • Még egy kis repülés a nézőknek.

dsc_5632m.jpg

  • A Hinterstoisser repülőtéren két nagyobb hangár épület van. A C-130K leszállás közben. A háttérben a Patruille 'd Suisse

dsc_5668m.jpg

  • A szállítógép leszállt, a vadászok kis közelharc bemutatót tartottak.

dsc_5685m_1.jpg

  • Face-to-face..

dsc_5759m.jpg

  • Egy szép megközelítés.. A két repülőgép smokewindereket használ, a bemutató kedvéért.

dsc_7858m_1.jpg

  • Az Osztrák Légierő Pilatus PC-7 köteléke.13 darab áll hadrendben a típusból.

dsc_7875m.jpg

  • A légierő közös PC-7 és DA-40NG köteléke.

dsc_7933m.jpg

  • A PC-7 repülőgépek egyike díszfestést kapott már évekkel ezelőtt.

dsc_9166m_3.jpg

  • Az AW-169 váltja majd a szintén Olasz licencgyártású Bell 212-es helikoptereket.

dsc_9176m.jpg

  • A Bell 212 gyakorlatilag a híres AH-1 Huey megnyújtott teherkabinnal épített és modernizált avionikájú változata.

dsc_5749m.jpg

  • Szólódemó Eurogfighter módra. Az osztrákok is kiválóan repültek. Nos persze ne feledjük, hogy a második világháború 352 légigyőzelmet szerző pilótája Erich Hartmann is eredetileg osztrák volt..

dsc_7590m.jpg

  • Hegyek előtt a demórepülés is látványosabb volt.

dsc_4896m.jpg

  • A demót egyik nap díszfestéses a másik nap sima Eurovadásszal repülték..

dsc_0150m.jpg

  • A Belga Védelmi Erők Agusta A-109LUH helikoptere nem takarékoskodott az infracsapdával.

dsc_0248m.jpg

  • A típus ebben az évben a Fire Blade gyakorlaton járt Magyarországon.

dsc_0268m.jpg

  • Régen hazánk MiHu-ja lőtte így ki az infracsapdákat.

dsc_5953m.jpg

  • A belga helikopter díszfestése is szép volt.

dsc_5941m.jpg

  • Egy másik "kameraállásból..

dsc_0272m.jpg

  • Az infracsapdák füstjét megforgatják a lapátok..

dsc_8601m.jpg

  • Hazánk Mi-24P harci helikoptere.

dsc_8615m_1.jpg

  • A szép bemutató sokkal látványosabb lett volna, ha kapott volna Smokewindert, vagy hasonló füstképző eszközt, és infracsapdákat.

dsc_8537m1.jpg

  • A hegyes háttér előtt repülő MiHU is ís hálás fotótéma volt.

dsc_8561m.jpg

  • Forduló a repülőtér felé.

dsc_7105m.jpg

  • A cseh 221. "Tigris" század Alien helikoptere. A típustól az Ostravai NATO napokon búcsúznak. A típus kivonásra kerül, majd Ukrán üzemeltetésre. Az utód helyettük tíz-tíz darab AH-1Z Viper és  UH-1Y/V Venom,

dsc_7069m.jpg

  • A csehek Mi-17Szh helikopterén is lobogott az Osztrák zászló.

dsc_7178m_1.jpg

  • A két típussal látványos kötelékrepülést mutattak be a bohém országból érkezők.

dsc_7188m.jpg

  • Ez a kifordulás mindenkinek a becsületére vált volna.

dsc_1040m.jpg

  • A Mi-24V Alien áthúz a futópálya felett.

dsc_7159m.jpg

  • Az utolsó kör..

dsc_7971m.jpg

  • A Hubsgrauber Tiger, amely a németek harci helikoptere. Régen még Gerfautként is emlegették. A típus már megkapta az önvédelmi rendszerek modernizálását, de nagy hátránya, hogy beépített tűzfegyverrel nem rendelkezik. Egyik oldalon géppuska konténer, a másikon nem irányított rakétapod.

dsc_7977m_1.jpg

  • A németek tűztámogató és páncéltörő változatokat is rendeltek, később egységesítették a flottát. A francia és spanyol forgószárnyasoknak van gépágyú az orrész alatt.

dsc_7980m.jpg

  • A helikopter számomra jobban tetszik a robosztus AH-64 Apahe-nál.. A tigrissel ennek ellenére komoly támogatási problémák merültek fel. Ausztrália ki is vonja ARH Tiger (felderítő és harci helikoptereket) és helyette amerikai forgószárnyasokat vásárol.

dsc_8152m_1.jpg

  • A németek a helikopterrel szép dinamikus programot repültek.

dsc_7538m.jpg

  • Egy kicsivel régebbi technika. A Me-262-es sugárhajtású repülőgép amerikai gyártású replikája, amelyet megvett a Manchingi Messerschmitt Stiftung.

dsc_7438m_1.jpg

  • A cápaformájú orrésszel rendelkező Me-262 korát megelőző vadászrepülőgép volt a második világháborúban. A szövetséges légierő szerencséje volt, a gyártás kezdésének elhúzódása, valamint az üzemanyag és pilótahiány.

dsc_7483m.jpg

  • Az Egyesült Államokban és repül néhány ebből a kis sorozatban gyártott replikából.

dsc_6708m.jpg

  • A CAC Boomerang, egy T-6 Texan áttervezés volt, amellyel az ausztrálok szembeszálltak a japán támadókkal. A szintén T-6 Texanból tervezett Wirraway csatarepülőgép típus elemeit is felhasználták a tervezéskor. A típust később vadászbombázóként vetették be a csendes óceáni hadszíntéren.

dsc_6815m_1.jpg

  • A CAC Boomerang mellett egy Jak-3U névvel repült, valójában Jak-11-es annak is cseh C.11 változata.

dsc_6898m.jpg

  • A CAC Boomerangból is több alváltozat készült, ismertebbek a CA-12 és CA-13

dsc_6738m.jpg

  • A típus alulnézetben.

dsc_6884m.jpg

  • A Boomerang egy tényleges replika, szintén egy T-6 Texan átépítése volt az Egyesült Államokban, de egy holland megvette és áthozta a tengerentúlról. Jelenlegi bázisrepülőtere Antwerpen.A szegedi repülőnapon is előreláthatólag résztvevő.

dsc_7961m.jpg

  • A Jak-3U. A Jak-11 a 3-as vadászváltozat csillagmotoros változata, amelyet Csehországban C.11-ként gyártottak, majd Egyiptomban is volt licencgyártása.

dsc_7974m.jpg

  • A CAC Boomerang befejezte a dinamikus programot.

dsc_5424m.jpg

  • Egy MiG-15BiSz. Illetve valóságban Lim-2 mivel Lengyel licencgyártású repülőgép.

dsc_5444m.jpg

  • A repülőgépből a lengyeleknek van egy MiG-15UTI változatuk is. Malackában például mindkettővel repültek.

dsc_5466m_1.jpg

  • Szép látványt nyújtott a veterán vadászgép a levegőben.

dsc_5491m_1.jpg

  • A futók ki. Leszálláshoz készül a lengyel pilóta a repülőgéppel.

dsc_6326m.jpg

  • A svédek egyik veterán J-35 Draken vadász-gyakorló repülőgépe és a szerbek G-2 Galeb gyakorló repülőgépe

dsc_6340m_1.jpg

  • Egy közös, jugoszláv-svéd áthúzás. Nem elírás, a szerb repülőgép történelmileg helyes Jugoszláv festéssel repült.

dsc_6452m_1.jpg

  • A G-2 Galeb-et a szerb légierőben már kivonták a hadrendből, de kék színben sokáig repült egy példány repülőnapokon. 

dsc_6470m.jpg

  • Egy bedöntés a fotósoknak.

dsc_6495m_1.jpg

  • Landolás a futópályára.

dsc_6358m.jpg

  • A J-35Öe változat sokáig repült a sógoroknál.

dsc_6362m.jpg

  • A különleges szárnyprofilú svéd repülőgép a MiG-21-el egy időben került tervezésre és gyártásra. Ég és föld..

dsc_6410m_2.jpg

  • A háromkoronás címer a svéd Légierő felségjelzése

dsc_6436m.jpg

  • Mint már annyiszor Draken leszállása az osztrák repülőtéren.

dsc_6541m.jpg

  • A horvátok MiG-21BiSz és UM repülőgépei a román LanceR-eken kívül az utolsó rendszerben állók Európában.

dsc_6548m.jpg

  • A piros-fehér díszfestésű Kockica most nem repült.

dsc_6565m.jpg

  • A horvátok a dinamikus programot Zágrábból felszállva repülték.

dsc_8347m_2.jpg

  • Az AG-51 Fekete Párduca. A német felderítőezred természetesen már nem az AG jelzést viseli.Taktisches Luftwaffengeschwader 51 "Immelmann" az ezred neve, de feladatköre változatlan. A két AGM-88 HARM is jelzi, hogy radarvadászok, Wild Wiesel repülőgépek. A típusjelzése a Tornado-nak jelenleg PA-200 a németeknél.

dsc_8368m_1.jpg

  • Szombaton érkezett Istranából ez az AMX-T gyakorló változat, amelyből már csak három repül Olaszországban a 16 darabos harci példányok mellett. Az utódtípus az F-35A.

dsc_6154m.jpg

  • A Belga Védelmi Erők F-16MLU repülőgépe kezdi meg dinamikus bemutatóját.. A váltótípusa ennek is az F-35A.

dsc_7948m.jpg

  • A festése ebben az évben nem tetszett a belga demó repülőgépnek. A tavalyi Darth Vador jobban nézett ki.

dsc_6228m_2.jpg

  • Azért repülni azt tudott pilótája. Sok orsó, sok lassú manőver és szűk fordulok.. Mi kell még?

dsc_8733m_1.jpg

  • A Görögök szintén az F-16 Demót küldték el Zeltwegbe. A Zeusz demó most nem festett repülőgépet hozott. 

dsc_8790m.jpg

  • A kora esti repülés során szinte végig világított a hajtómű utánégetője.

dsc_8721m_1.jpg

  • A sötét hegyes erdős táj kiváló háttér volt.

dsc_8678m_1.jpg

  • A "Zeusz" demo ezúttal nem díszfestett repülőgéppel repült.

dsc_7740m.jpg

  • A svédek Légierő JAS-39C Gripen demója. 

dsc_7757m.jpg

  • A zöld háttérrel szép volt a Griffmadár.

dsc_7798m.jpg

  • Szemből a Zeltwegi erdő előtt.

dsc_7809m.jpg

  • Lassú áthúzás. Nem hazabeszélek, de Majerik Máté bemutatórepülése "élesebb" volt, jobban repülte hazánk repülőgép-vezetője a típust.

dsc_1698m_1.jpg

  • Az amerikai Légierő B-52H Stratofortess nehézbombázója a levegőben.

dsc_1822m.jpg

  • A típusból, amely a "BUFF" (Big Ugly Fat Fucker/Fella) nem szép becenevet kapta, 1952 és 62 között tíz év alatt 744 darabot építettek.

dsc_1827m.jpg

  • A repülőgép az 5. bombázó repülőezredtől érkezett, amelyek támaszpontja az Észak-Dakotai Minot Repülőbázis.

dsc_8286m.jpg

  • Az Airpower 22 egy mini Tigris találkozónak is helyett adott.A kötelékben az osztrák, magyar (nem monarchia) repülőszázada mellett, két német Tigris század és a RedBull tigrisre festet Alpha Jet repülőgépe kapott helyett. Statikusan más Tigris századok is részt vettek az eseményen.

dsc_8443m.jpg

  • A Török 192. repülőszázad F-16Block40 vadászbombázója talpig tigrisben..

dsc_8447m.jpg

  • Az Olaszok Eurofighter és a Lengyelek F-16 Nagymacska századának repülőgépei is ott voltak Ausztriában.

dsc_8619m_4.jpg

  • A szlovén Légierő Pilatus PC-9M harci repülőgépe. Géppuska és gépágyú konténerek mellett, nem irányított rakétákat hordozó blokkok, irányított rakéták, valamint lézerirányítású és szabadesésű ejtőlőszerek és bombák is függeszthetőek a repülőgépre üzemanyag-póttartályok mellett.

dsc_8642m.jpg

  • Leszállás közben a 68-as oldalszámú PC-9M. A repülőgéphez integrálásra került az AIM-9 Sidewinder légiharc rakéta, de azt nem vásárolt hozzájuk Szlovénia.

dsc_8661m_1.jpg

  • A RedBull "Légierő" T-28 Trojan gyakorló repülőgépe kezdi meg bemutatóját.

dsc_8848m.jpg

  • A DC-6-os amely szintén a Bikák színeit viseli, fénykorában Joszip Broz Titó jugoszláv elnök különrepülőgépe volt.

dsc_5290m.jpg

  • A svájciak Patruille d' Suisse bemutató köteléke. A legjobb programot repülte szerintem. A program átalakult erre az évre, több infracsapda kivetése, és más a manőverek sorrendje is. Így feszesebb lett a program.

dsc_5300m.jpg

  • A kötelék F-5E Tiger II. repülőgépekkel van felszerelve. 

dsc_5338m.jpg

  • A típust már csak a kötelék repüli a Légierő kivonta a hadrendből a többi repülőgépet, amelyeket tartalékosok repültek. Az F/A-18C/D típus jelenleg az egyetlen harci változat, de a vadászrepülőgép tendert az F-35A nyerte, és valószínűleg, ha népszavazás nem akadályozza meg, az lesz az új típus a következő negyed évszázadban.

dsc_5371m_1.jpg

  • Szemtől-szembe.. A kép csalóka megfelelő oldaltávolságra volt a két F-5E..

dsc_8770m_1.jpg

  • A Horvát Légierő bemutatóköteléke a Vihar Szárnyai.

dsc_8798m.jpg

  • A Krila Oluje nemcsak a kötelék neve, hanem a horvát ellentámadásé is volt, amellyel a szerbeket visszaszorították és a független Horvátország mai területe végül kialakult.

dsc_7365m.jpg

  • A kötelék 2004 óta repült, 2009-től hat repülőgépes formációban. Néhány éve újjá kellett szervezni, mert 1-2 pilóta kivételével a többiek leszereltek elszerződött a Katarba, ahol PC-21-esekkel repülnek.

dsc_7318m_1.jpg

  • A kötelék PC-9M repülőgépeket használ, hasonlóan a szlovénekhez, de ezek gyakorló repülőgépek, fegyver felfüggesztéssel nem találkozhatunk velük.

dsc_8107m.jpg

  • A Frecce Tricolori Olaszország büszkesége. A két napon teljesen azonos bemutatót repültek, mint már hosszú évek óta. Rutin, profizmus és kiváló repülőtudás jellemzi a köteléket.

dsc_8114m.jpg

  • Amikor sokat látja az ember a csapatot, akkor már kissé unja, de ha néhány hónapot kihagy, akkor ismét élményszámba megy repülésük.

dsc_8138m.jpg

  • Az Olasz zászló színei Ausztria felett.

dsc_8153m.jpg

  • Szembe a közönséggel.

dsc_8160m_1.jpg

  • A kilenc repülőgépes formáció éppen több kisebb kötelékre bomlik. Az Aermacchi MB-339PAN repülőgépek szépek mai szemmel is. A bemondójuk az Olasz himnusz közben vigyázzban állt a kommentátorállásban.

dsc_8183m_3.jpg

  • Egymással szemben?? Nem oldalt kellő távolságot hagynak, de a nézőknek felettébb izgalmas látvány..

dsc_8356m_1.jpg

  • Az egyik utolsó manőver...

dsc_8357m.jpg

  • Luciano Pavarotti hangjára... Az operaénekes 2006-ban hunyt el Modenában, de számtalan felvételen hallható utánozhatatlan orgánuma.

dsc_8241m_1.jpg

  • Az olasz zászló és az osztrák hegyek.

dsc_8394m.jpg

  • A statikus sor és a repülőnap revelációja a Xian Y-20 (鲲鹏;Yùn-20 Kūnpéng) szállító repülőgép volt, amelyet a Kínai Légierő repül.

dsc_8378m_1.jpg

  • A típus 2013-ban repült először és 2016-tól gyártják. A hajtóművei viszont oroszok Szovoljev D-30KP2 típusúak, bár annak "licenc"gyártott változata a WS-20 Shenyang kerül már jelenlegi készülő repülőgépekbe.

dsc_8406m_1.jpg

  • Olyan C-17A utánérzés a repülőgép, amely 7800 km hatósugárral rendelkezik, de 10 ezer km-re is át lehet telepíteni üresen. Az utazósebessége viszonylag alacsony 630 km/óra körül van. 30-35 darab áll napjainkban hadrendben belőle, négy változatban. Készült  néhány darab légi utántöltő és korai előrejelző (AWACS) változat is a típusból.

dsc_8428m.jpg

  • A CASA C-295 a spanyol Légierő állományából. Környékünkön a csehek és a lengyelek repülik. Gyakorlatilag egy modern An-26-os.

dsc_8431m.jpg

  • Az Embraer és egyben Brazília büszkesége a KC-390 szállító és légi utántöltő repülőgép. Portugália, Hollandia és a gyártó ország mellett hazánk is rendelt két példányt az Antonov An-26 váltótípusaként "rámpás" szállító és tanker feladatokra.

dsc_2565m.jpg

  • Az M-346 Master, amely Olaszországon kívül többek között Izraelben és Lengyelországban is repül. A típus alapja a közös Jak-130 Projekt volt, végül az olaszok és az oroszok két külön típust gyártanak és rendszeresítettek.

dsc_8418m.jpg

  • A piros Superpuma egy légi tűzoltó helikopter. A forgószárnyas mellett a Bumby-Bucket, amely egy puha-falú levegőben hordozható víztartály..

dsc_8434m.jpg

  • Egy veterán szlovák L-29 Delfin a statikus soron.

dsc_8435m.jpg

  • Pilatus PC-12 a statikus sorról.

dsc_8470m_2.jpg

  • Bf-108 Taifun túrarepülőgép a Magyar Királyi Honvéd Légierőben is repült.

dsc_8471m_2.jpg

  • Egy gyönyörű  állapotú Hawker Hurricane MK XIII. amely a Brit Királyi Légierőben repült.

dsc_8473m_1.jpg

  • Beech AT-11 Kansan, egy kissé ismeretlen amerikai típus, kiváló állapotban.1582 darab épült ebből a gyakorló bombázó repülőgépből 1941-45 között.

p_20220902_065502m.jpg

  • SIAI-Marchetti S-211, amely magánkézben van. A Frecce Tricolori a modernizált változatát az M345-öst kapja majd az MB-339PAN váltotípusaként.

dsc_8485m_1.jpg

  • A cseh Aero Vodochody L-39NG gyakorló repülőgépe, amely egy osztrák fejlesztésű radar és felderítő konténerrel volt látható.

dsc_8486m_1.jpg

  • A Linx S.C.A.R.pod ((Self Contained Aerial Reconnaissance Pod) közelről. Többféle NATO és orosz pilonra függeszthető. A konténer nincs még integrálva a cseh típusra, csak demonstrációs jelleggel került függesztésre.

p_20220903_173147m.jpg

  • Az L-39NG. Hazánk egy századnyi gyakorló, könnyű csapásmérő és felderítő feladatkörre szerezte be az amúgy gyenge teljesítményű és harci alkalmazásra alkalmatlan típust, Európában egyedüliként. Nem kis szerepe lehetett benne, hogy a jelenlegi magyar kormányzópárt honvédelmi minisztere strómanként többségi tulajdonos volt a cégben. Miniszterré kinevezése óta, ezt a "tisztséget" a MOL vezérigazgató Hernádi Zsolt tölti be, annak ellenére, hogy, a repüléshez annyit ért, mint a földműveléshez.. A háttérben a lerakott felderítő konténer, gyakorlatilag a fűre rakva. Működőképes integrált eszközzel nem szokás így bánni.

magam_1.JPG

  • Mikor akasszák a hóhért... A fekete T-Shirtben fotozó ember jómagam..