Volt egyszer egy Repülőnap - Lengyelország Radom 2017

gdsc_0222m.jpgA Lengyelországi Radomban rendezik már több évtizede a Lengyel Légierő által is szponzorált Nemzetközi Repülőnapok sorát. A Lengyel fegyveres erők és testületek mellett a repülőklubok kötelékei és szóló pilótái is bemutatkoznak, és szinte minden repülőnapon voltak különleges vendégek, Izrael, Oroszország, Belorusszia, Ukrajna, Amerikai Egyesült Államok és a szinte az összes európai ország vendégszerepelt már Radomban. 2017-ben nem lett volna repülőnapjuk, de aztán egy gazdasági társaság megkezdte az esemény szervezését. Volt dátummódosítás, és több esetben már lebegett, hogy elmarad, majd a hadsereg végül mégis a szervezők mellé állt.

logo_9.JPG

  • A 2017-es Radomi Airshow plakátja (forrás: wikipedia)

A Lengyel fegyveres erők felkarolták az eseményt, kijelentve hogy ez nem a szokásos Nemzetközi Repülőnap, hanem elsősorban a Lengyel haderő és polgári sport és veteránrepülők szerepelnek, de végül, elcsábították a románokat, akik Szliács helyett itt mutatták be LanceR demójukat, és a szomszédos Ukránok is elküldték két modernizált Szu-27 Flanker vadászrepülőgépüket egy AN-26-os szállító repülőgéppel. Az sógorok is tiszteletüket tették SAAB J-105OE bemutatóval és a Red Bull csapat színe virága is ott volt, B-25J, F4U és T-28B repülőgépeivel és Bo-105 forgószárnyasával.

kdsc_0117m.jpg

  • Az öreg Po-2 (Podva) amelyből hazánkban is repül egy példány a Gold Timer Alapítvány jóvoltából. Az "Kukuruzsnyik" mezőgazdasági repülőgépet a második világháború során éjszakai zavaróbombázóként is bevetették, részben női személyzetekkel. A minimális bombateher inkább az ellenség zaklatására, mint komoly támadásra volt alkalmas. 

kdsc_0008m.jpg

  • Az AN-2 sem mai madár, Gyártásuk 1947-ből 2004-ig (!!!!) tartott és több mint 18 ezer példány készült belőlük. AN-2M-ként még lengyel hidroplán változat is készült belőlük.

kdsc_0021m.jpg

  • A  DHC-1 Chipmunk brit gyakorló repülőgép a De Havilland Canada által 1947-1965 között gyártott kiképző repülőgép. 1283 darab épült belőle, ezek egy része, brit és portugál készítésű volt. 23 ország repült, köztük Belgium, Egyesült Királyság, Dánia, Izrael, Spanyolország, és sok afrikai és ázsiai ország.  A repülőgép egy De Haviland Gipsy Major típusú 108 kW-s motorral van felszerelve, amely a két fős személyzettel 166 km/órás utazósebességgel tud repülni. Maximális sebesség: 222km/óra. szolgálati csúcsmagassága: 4800 méter.

kdsc_0076m.jpg

  • A Jak-18 típusú kiképző repülőgép Magyarországon is szolgálatban állt. A 4830 darabszámban épített repülőgépből kis mennyiséget az 1952-től néhány évig Rubik Ernő államosított Aero-Ever repülőgépgyára, a Sportárutermelő Nemzeti Vállalat is épített. A repülőgép először 1948-ben emelkedett a magasba. Hét változatban gyártották kétüléses oktató, együléses műrepülő és Jak-18T néven négyszemélyes légitaxi konfigurációban. 27 ország légierejében köztük a lengyelben és a  magyarban (Fürj néven) is hadrendben volt.

kdsc_0109m.jpg

  • A TS-8 Bies egy lengyel tervezésű és gyártású gyakorló repülőgép volt, amelyből összesen 251 darabot építettek. Tervezése 1953-ban kezdődött, a szűzfelszállása 1955-ben volt.Tervezője Tadeusz Soltik konstruktőr, aki a TS-11 Iskra, a TS-22 Iryda és a PZL-130 Orlik repülőgépek tervezésében is részt vett.1957-ben a párizsi repülő kiállításon is bemutatkozott. A PZL, és a WSK Mielec repülőgépgyárakban építették őket.

kdsc_0104m.jpg

  • A TS-8BI egy 7,62mm-es géppuskával és két bombazárral felfegyverzett változat volt.A TS-11 Iskra rendszerbe állítása után több mint 100 példány a lengyel repülőkluboknak adtak át, ahol hosszú évekig repültek. Két darab Indonéziába került.

kdsc_0066m.jpg

  • A TS-11 Iskra az egyetlen repülőgép, amely szovjetunióban tenderen indult a Jak-40 és az L-29 társaságában és vesztett. A VSz tagországok a csehszlovák repülőgépet választották ki haladó kiképző repülőgépnek. Az Iskra megmaradt a lengyeleknek 424 darabot készítettek belőle, és talán idén vonják ki véglegesen a hadrendből. India volt egyedüli exportsiker 76 repülőgépet tudtak eladni a hindusoknak.

Az USAF hadászati bombázói közül egy B-52 Stratofortes és kettő B-1B Lancer Angliába a Fairfordi repülőbázisra települt, hogy részt vegyen az Ample Train nemzetközi hadgyakorlaton, és útvonalrepüléseiket úgy tervezték, hogy a szlovák és lengyel repülőnapon is áthúzzanak a beton felett. Szombaton a B-52, vasárnap a B-1B repült. Az M-346 Masterrel is dinamikus bemutatót repültek, sajnos még nem a lengyelek, hanem az olasz cég gyári berepülő pilótájával. Kötelékek közül a Litván Baltic Bees volt a külföldi.

kdsc_0635m.jpg

  • A vén Buff. A B-52-es minden idők legsikeresebb nehéz hadászati bombázó repülőgépe. 744 darab készült belőle. Az összes legyártott példány 1952-1962 között épült, és még mai is szolgálatban áll, és akár több évtized áll még előtte.

kdsc_0636m.jpg

  • Az enyhe fordulóban látszanak a kibocsájtott féklapok, valamint a nyolc Pratt & Whitney TF33-P-3/103 sugárhajtómű enyhe füstölése. Napjainkban a B-52H változatok maradtak szolgálatban, amelyek már nem elsősorban szabadesésű bombát, hanem robotrepülőgépeket, szárnyas-rakétákat hordozhatnak, amelyekkel akár nukleáris csapásmérésre és készek az egész világon.

kdsc_0501m.jpg

  • A Baltic Bees, a baltikum méhei Lett formáció, amely L-39ZO repülőgépeket használ a bemutatókon. 2008-ban alakultak. Hazai bázisuk Jürmala repülőtér, amely 60km-re van a fővárostól Rigától.

kdsc_0512m.jpg

  • A köteléket hat darab Aero Vodochody L-39C (ZO) repülőgéppel repülik. A kötelék instruktora és a formáció vezetője Valerij Szoboljev. A csapat eddig több mint 20 országban, köztük hazánkban is többször bemutatta tudását.

Statikus bemutatón, holland F-16, német és olasz Eurovadász, Litván és Román C-27 és más repülőgépeket tekinthetett meg a nagyérdemű.

Radomba a repülőnapra a belépés ingyenes volt, egy kis csavarral. Ugyanis csak az interneten regisztrált látogatók mehettek be. Azt viszont külföldről elég nehezen lehetett becsalogatni a képernyőre, sokszor különféle „error” volt a kinyomtatandó jegy helyett az egérrel matatás jutalma. A brit és holland repülőfanok oldalain bizony elég sok panasz volt a rendszerre. Nekünk kedvezőbb helyzetünk volt, mivel egyáltalán nem akartunk bejutni a repülőtérre. Radom az esti órák kivételével szembefényes helyszín, ezért a terv az volt, hogy a repülőtér közönséggel szembeni oldalán egy állandóan változó méretű, építési anyagokból álló sitthalom tetejére felmászva követjük nyomon az eseményeket. Reggel fél 8-ra már félig meddig megtelt hulladékhegy tetejére mászhattunk végül fel, de így is sokszoros volt a vizuális élvezet, a bennlévő nézőközönségéhez képest. Később néhány brit repülőgép megfigyelő is elmondta, hogy nem engedték be őket és örültek, hogy volt még számukra hely a túloldalon. Akik bejutottak a repülőnapra megjegyezték, hogy sokan látogattak ki az ingyenes eseményre, és egyetlen problémájuk az volt, hogy csak alkoholmentes folyadékokkal hűthették magukat a viszonylag meleg napon.

kdsc_0004m.jpg

  • A Radomi bemutató látványos ejtőernyős ugrással kezdődött. Mostanában versenyeznek a népek, minél nagyobb zászlós ugrással. Az oroszok szinte verhetetlenek néha már akkora vitorlákkal hajtják végre az ugrást.

kdsc_0040m.jpg

  • A Morane-Saulnier Socata repülőgépek licencgyártásba Lengyelországban is készülnek PZL-110, -111 Koliber típusjelzéssel. A képen látható kötelék azonban francia gyártású Morane-Saulnier MS-893A Rallye típussal szép programot repült.

kdsc_0042m.jpg

  • Egy AT-3 kötelék. Az AT-3 egy lengyel gyártású könnyű repülőgép, amely 2002-től gyártanak. Az R-100 változatra megkapta a gyár az amerikai szövetségi és az Európai hatóságok tanúsítványát. Az Egyesült Államokban Gobosh 700S típusjelzéssel gyártják.

A repülőnap 10 órakor kezdődött különféle sport és veterán repülőgépet repülésével. Ritkán lehet az Old Timerek között látni Jak-18-ast, vagy a lengyelek veterán, oktató repülőgépét a TS-8 Biest, itt most repült mindkettő. Brit gyártású DH82A Tiger Moth és DHC-1 Chipmunk is a levegőbe emelkedett, akárcsak az Amerikából származó megfigyelő és támogató AT-3 repülőgépekből egy hármas kötelék. A TS-11 Iskra gyakorló repülőgépekből, amelyek Lengyelországban állnak már csak szolgálatban még rövid ideig, már van polgári lajstromú, amellyel szépen műrepültek.

Délelőtt 11 órakor kezdődött a Lengyel Légierő nagy flottafelvonulása. 6xTS-11 Iskra (Bialo-Czerwone Iskry) után 6 darab SW4, négy darab Mi-2, SW3, Mi-17 Mi-24W helikopter következett. Utánuk a légi szállító fegyvernem, 4 darab M28 Bryza, 5 darab C295M és egy C-130 szállító repülőgépe repült. A Team Orlik hét darabos PLZ-130 köteléke nyomában a szupersznikus harci repülőgépek közeledtek. Hat darab Szu-22, MiG-29 és F-16Block52 Jastreb húzott át a beton felett. Ez több mint 60 repülőeszköz.

kdsc_0186m.jpg

  • A légierő látványos áthúzása  a PZL Swidnik SW-4 Puszczyk helikopterek repülésével kezdődött. A könnyű futár helikopterek. A forgószárnyas 1998-ban emelkedett először a levegőbe, de gyártása csak 2002-től kezdődött. A PZL ezen része napjainkban a Leonardo (volt Augusta-Westland) csoporthoz tartozik. A repülőgépet azóta AW009 típusjellel árulják, de nagy exportja nincs. Eddig a típusból 40 példány készült.Csak a Lengyel légierő rendszeresítette.

kdsc_0201m.jpg

  • A Mi-2 forgószárnyast a Szovjetunióban a Mil tervezőiroda fejlesztette ki, de sorozatgyártása Lengyelországban a WSK PZL Swidniknél történt.  Több mint 7200 darabot készítettek rengetek változatban. Az itt repülő helikopterek is több modifikációba tartoznak. Van belőlük  felfegyverzett, aknarakó, mentő, csapatszállító, tűztámogató, páncéltörő, tűzoltó, vegyi felderítő, tengerészeti és még a Jóisten tudja milyen változat. A világ majd 40 országában rendszeresítették.

kdsc_0209m.jpg

  • Az SW-3 Sokol a Mi-2 lengyel továbbfejlesztése.  A PZL Swidnik gyártotta 1979-től tizennyolc változatban 2015-ig. Több mint 150 példányban készült. Nyolc ország rendszeresítette fegyveres erőinél, köztük a gyártón kívül a cseh, az algériai és a fülöp-Sziegeti légierő.

kdsc_0240m.jpg

  • A lengyeleknél is még repül a Mi-24. Ők a Mi-24D és W helikoptereket üzemeltetik, szerényebb műszerezettséggel. Nekik azonban van még páncéltörő rakétájuk is hozzá.Két század van még szolgálatban a típusból.

kdsc_0221m.jpg

  • A Mi-17-ből a Mi-17-1V és a Mi-17-AE változatokat is repülik az alapverzió mellett. Összesen 18 darab áll még hadrendben. A Mi-8/17 változatokból a haditengerészet napjainkban vonták ki a Mi-14PL és Mi-14PL/R változatokat amelyekből 10 darab volt szolgálatban. Ezek utódtípusa az SW-3 Anakonda és a négy darab Leonardo Merlin 101.

kdsc_0260m.jpg

  • Az M-28 Bryza az AN-28 lengyel licencváltozata és továbbfejlesztése. Még az amerikai különleges erők is használták. Több változatban gyártják napjainkban is a PZL Mieleci gyárában.Eddig legalább 200 darab készült. 11 ország, köztük az US.Air force SOCOM,  Vietnám, Venezuela, Németország, Kenya, Észtország,Ecuador és Costa-Rica haderőiben repült, vagy repül.

kdsc_0280m.jpg

  • A lengyel kormány a C27J és CASA 295 közötti utóbbit választotta az AN-26 harcászati szállító repülőgépek utódtípusának. Összesen 17 repülőgépet vásárolt az Airbus csoporthoz tartozó spanyol gyártótól, az utolsó 2013-ban érkezett a gyártótól. A törzsátmérő és a teljesítmény közel azonos a régebbi ukrán gyártmánnyal, de a műszerezettség, hatótávolság karbantartási igény, takarékos üzemeltetés és üzembiztonság terén jóval modernebb a 295-ös. 2008. január 23-án egy repülőgépet elveszettek éppen repülőbiztonsági konferenciáról távozáskor humán faktor miatt.

kdsc_0291m.jpg

  • A Lengyel Légierő hadászati távolságok megtételére is alkalmas használt Herculeseket is beszerzett. Először öt darab C-130E változatból szereztek be öt darabot a 2000-es évek elején, majd 2020 környékén ezek váltására öt darab C-130H változatra írtak alá szerződést.

kdsc_0300m.jpg

A PZL-130 Orlik típusú légcsavaros gázturbinás, tandemüléses gyakorló repülőgépek a Lengyel Légierő alapfokú kiképző repülőgépei. A típus 1984-ben emelkedett először a levegőbe. Hét változatban gyártották. 59 darabot építettek belőle. Jelenleg TC-1 változatra modernizálják a repülőgépeket, korszerűbb pilótafülkével ellátva. A Zespół Akrobacyjny "ORLIK" vagyis Orlik műrepülő kötelék 1998-ban alakult. Többször repültek Magyarországon is. Az augusztus végi Kecskeméti Repülőnapon ismét üdvözölhetjük a hét repülőgéppel repülő bemutatócsapatot.

kdsc_0319m.jpg

  • Komoly vasak a levegőben. Lengyel Légierő Szu-22M4 ás UM3K csapásmérő repülőgépei még 18 darab van aktív szolgálatban napjainkban is Swidwin repülőbázisra települve, ezekből kettő darab a kétüléses gyakorló változat. A repülőgépeket valószínűleg az F-35A-k váltják.

kdsc_0343m.jpg

  • Egy másik keleti típus, a MiG-29B és UB frontvadász repülőgépek köteléke. Ezekből két tucat áll még hadrendben két században Minsk-Mazowiecky és Malbork támaszpontokon, néhány gyakorló változattal együtt. Néhány éve saját nagyjavításba kezdtek, de légikatasztrófák mutatták, hogy a fejlett nagyjavitó kapacitás sem elegendő,a gyártó nélküli munkálatok elvégzéséhez.

kdsc_0367m.jpg

  • Az első nyugati harcászati repülőgépek a 48 darab (két századnyi) F-16Block52 C/D változat volt, amelyet veszteség nélkül üzemeltetnek a 2009-tól. A repülőgépek Poznan-Krzesiny repülőbázisra települtek, és valószínűleg az új F-35A repülőgépeket is innen üzemeltetik.

kdsc_0380m.jpg

  • A TS-11 Iskra repülőgépek manapság már csak a Bielo-Crwone Iskry (Piros-fehér szikrák) nevű műrepülő csapatban repülnek, de valószínűleg 2021. őszén kivonásra kerülnek. A bemutatócsapat több magyar repülőnapon is résztvevő volt.

A nagy Balbó után, a Lengyelek MiG-29 szólót bemutatót láthattunk, majd a Balti Méhek repkedtek L-39ZO-es gyakorló repülőgépeikkel. Következett Jerzsy Duda őrnagy F-16C Tiger demója, amelyet az Ukránok Szu-27-ese követett. Kicsit halkabb volt Leonadro Iavelli repülése a gyári M-346 Masterrel. A TS-11 Iskra váltótípusából fél tucatot rendelt meg Lengyelország, napjainkra már az első repülőgépek tapasztalati után megduplázódott a számuk.

kdsc_0684m.jpg

  • A lengyelek 6. repülőszázada tagja a NATO tigrisek (NATO Tiger Association) szervezetnek, akárcsak a magyar Pumák. A díszfestett repülőgépüket felhasználva létezik a Tiger Demo Team, amely illeszthető póttartállyal és szárnyvégen AIM-120 AMRAAM imitátorral repüli bemutatóit. 2021-ben Wojciech "Ramrod" Kieczur őrnagy a bemutató pilótájuk.

gdsc_0063m.jpg

  • Egy Leonardo (volt Alenia) M-346 Master  kiképző, gyakorló repülőgép, amely még gyári volt 2017-ben. Lengyelország ekkor már aláírt a típus beszerzését, amelyből nyolc darab vásároltak első ütemben, majd 2022-ben újabb nyolc darabra kötöttek szerződést. A típus a TZ-11 Iskrákat váltotta és Deblin repülőtérre települtek

gdsc_0094m.jpg

  • Az M346 Master rendkívül modern transszónikus gyakorló repülőgép. Kifejlesztése korai szakaszában orosz-olasz együttműködéssel tervezték, aztán a két gyártó kettévált és az orosz változat a Jak-130 típusjellel versenytárs, bár nem azonos országok tenderein indulnak. A Mastert nyolc nemzet, az Olasz, Lengyel, Izrael, Szingapúr, Türkmenisztán, Azerbajdzsán és Görögország Légierői repülik.

kdsc_0825m.jpg

  • Az ukrán légierő Szu-27 vadászrepülőgépe a nyugati repülőesemények egyik sztárja, amióta az Orosz harci repülőgépeket nem fogadják a nyugati repülőnapokon. Az Ukrán Légierő összesen 65 darabot tartott hadrendben, ezekből kettőt eladtak a TacAir magáncégnek 2009-ben.

kdsc_0908m.jpg

  • Az ukránok saját modernizáció programot indítottak, amely lassú ütemben,de halad, bár az orosz gyártó nem támogatja. A 65 repülőgépükből 19 darabot a Krím félszigeten üzemeltettek, orosz kézre került a népszavazás után Oroszországhoz került területen (amelyet a Ukrajna és a Nyugat nem ismer el). A repülőgépeket Oroszország visszaszolgáltatta. A modernizált Ukrán repülőgépek közül az együléses változatok Szu-27Sz1M illetve P1M, a kétülésesek Szu-27UB1M illetve UP1M típusjellel üzemelnek. Egy kétüléses repülőgépet, részben amerikai személyzettel 2018-ben elvesztettek, majd egy másik Zsuravlik is lezuhant még abban az évben. Mindhárom pilóta életét vesztette.

 A PZL SW-4 Puszczyk könnyűhelikopter hasonlóan mozgékony, mint az Augusta-Westland A-109. Újabb külföldi résztvevő, az Osztrákok SAAB J-105Oe-re gyakorló és könnyű támadó repülőgépe következett, majd megjelent az öreg Buff a levegőben. A B-52H-es füstölő hajtóművel alacsonyan kétszer is áthúzott a repülőtér felett. Utána Bialo-Czerwone Iskry 30 perces bemutatóját láthattuk. Ezt meg kell becsülni, nem nagyon lehet tudni, hogy az öreg gépekkel repülő formációt meddig lehet még látni a levegőben.  

gdsc_0051m.jpg

  • Egy mára már kivont típus, a SAAB 105Oe gyakorló és könnyű csapásmérő repülőgép az Osztrák Légierő állományából. A sógorok 2021-ben nyugdíjazták a svéd típust.

gdsc_0203m.jpg

  • Egy főnixként újjáéledt műrepülőcsapat. Az AZL Żelazny 2007. szeptember 1-én cseh gyártású Zlin repülőgépekkel repült, ezek közül három Z-526-os volt. A bemutatón a kötelék két pilótája ütközött, és a pozdorjává zúzódó repülőgépek között lelte halálát. A blogger is ott volt a helyszínen. Utána 10 évvel repülő csapat, már biztonságosan egy típussal hajtotta végre a kötelékrepülését.

A következő blokk, a lengyel repülőkluboké volt, EDGE 540, Extra-300, XA-41 és Bo-105 is repült tőlük, akárcsak az éppen Radomban néhány éve két pilótát és repülőgépeket is vesztő Akrobacyjny Zelazny újjáalakított formációja. Utánuk a Red Bull következett repülőeszközeivel, majd a Románok LanceR vadászgépe. Érdekes párosítás volt, az XA-41 műrepülő és MiG-29 vadászrepülőgép páros repülése. Este hét órakor még 4 darab F-16 és 2 darab Szu-22 tartott taktikai demót, majd SW-3 kutató-mentő, majd SW-3-asok és Mi-17 bemutatók, Mi-24W páros műrepülés, C-130 Hercules áthúzás volt látható a lemenő napfényben, majd a Hőlégballonok felbocsájtása zárta a napot.

gdsc_0224m.jpg

  • Két Mi-24W helikopter a lenyugvó nap fényében hajtott végre remek kötelékrepülést. A harci helikopterek a szárazföldi haderő (Wojska Lądowe) állományába tartoznak mint csapatrepülők. A nagyobb országok hadseregében ez általános felosztás. A kisebb országok külön repülőcsapatokat nem hoznak létre minden haderőnembe, hanem a légierőbe összpontosítják a repülőeszközöket. Magyarország és Belgium például magát a haderőnemet is integrálva szervezetszerű légierővel nem rendelkezik.

gdsc_0358m.jpg

  • MiG-29B bemutatórepülésen. A két Tumanszkij RD-33 gázturbina utánégetővel fogyassza a kerozint, ilyenkor mint látható nem is füstöl.

gdsc_0335m.jpg

  • A Fulcrum alulról. Látható,hogy csak négy függesztőpilon van a repülőgén, ami egyébként hat pilonos elrendezésben szokott repülni, két látóhatáron túli harcra alkalmas R-27 lokátorirányítású (SARH) és négy R-73 vagy R-60 hőkövető (infravörös vezérlésű)  légiharc rakétával. A törzs alatt a két gázturbina közé üzemanyag póttartály függeszthető.

gdsc_0320m.jpg

  • Egy MiG-29 és egy XA-41 sportrepülőgép közös repülése.

gdsc_0169m.jpg

  • Két RedBull lovag, és Bo-105 helikopter és egy Extra-300 műrepülőgép.

kdsc_0519m.jpg

  • Nem MiG-21, hanem erősen modernizált izraeli elektronikával felszerelt román LanceR. A fegyverzetébe R-73, Magic és Python légiharc rakéta és több keleti és nyugati ejtőlőszer (bomba) is bekerült a fegyverzetükbe, felderítő és célmegjelölő konténer társaságában . A négy szárny és egy törzsközép függesztőpont viszont csekély variációs lehetősége biztosít.

kdsc_0590m.jpg

  • A Román Légierő MiG-21MF-ből modernizált LanceR (Lándzsás) vadászrepülőgépe. A hatótávolság és a beépített lokátor valamint az eredeti hajtómű miatt a modernizált MiG-21 alapproblémái nagyrészt megmaradtak. A Románok napjainkban már majd két századnyi használt F-16MLU harci repülőgéppel váltják ki a veterán vasat. A 6196-os példány az Aranyosgyéresi (Campia Turzii) repülőbázison szolgál.

p1011525m.jpg

  • Egy esti fényekben elhúzó Szu-22M4 géppár, már az "új" légfölény szürke festéssel.

p1011653m.jpg

  • Estefelé a W-3 Sokol helikopterek még kutató-mentő bemutatót tartottak.

p1011722m.jpg

  • A repülőnap végén az esti órákban forrólevegős léggömbök felszállásával záródott a 2017-es Radomi rendezvény

  • A nézők oldaláról egy kis összefoglaló. (forrás: youtube)