Military - Technology

Utolsó kommentek:

Muhammad Balfas 2020.03.01. 20:38:02

Ha külön gépe lenne a Zorbánynak, akkor az lenne a baj..Mert "miért áll kihasználatlanul, ha nem használja a Zorbány?"

Ha nem lenne gépe, akkor miért nincs? "Sokkal gazdaságosabb lenne, mint folyton első osztályon utazni a sleppjével" (Vagy:utazzon a rohadék fapadossal...")

www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE

--

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

AchtungPanzer 2020.03.01. 20:01:18

Én csak azon lepődök meg, hogy a kommentekben nem történt még meg a szállító flotta beszerzési árának CT-re avagy lélegeztető gépre konvertálása ...
Szerintem jó írás, nem baj, ha néhányan képbe kerülnek más államok kormánygépeinek kialakításával kapcsolatban .

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 14:45:39

@lutria: A katonai repülőgép-vezetőknek szükséges a jártasság fenntartása. Ehhez pedig megfelelő repült órák szükségesek. Igen nagy valószínűséggel nemhogy 50 hanem 20%-os kihasználtsága sincs sem a csapatszállító repülő-gépekenek, sem az üzleti-jeteknek. A szlovákiában az ottani ellenzék bemutatta, hogy a saját repülőgépeik üzemeltetése mennyibe került az adófizetőknek. Itt kiemelendő. hogy mennyi útvonalrepülést kellett repülniük (kvázi üresen), hogy a hajózóknak a minimális jártassága fennmaradjon. Hozzá kell tenni, hogy ki kell nevelni néhány bal oldali ülésbe kapitányt is, mert magyar személyzet kéne a gépekre. Nos ez költségekbe és repülési időbe kerül. Ráadásul a jártassághoz, sok nemzetközi és katonai repülőtérre kell elrepülniük, nem lehet néhány útvonalra korlátozni a kiképzést. Ezek a repülések nem utas, nem csapatszállító repülések. Össze kell hangolni a kormányzati célú igénybevétellel is, és akkor az állami igénybevétel, egyben jártasság szintentartó, növelő eredménnyel is jár.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 14:36:29

@Stenonis: A 40 darab AIM-120C5 + CATM-120 gyakorló rakéták mellett ne felejtsük el NASAAMS lérak rendszerhez esetleges többszáz darabot amelyre áldását adta az Amerikai Kongreszus.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Nalanda 2020.03.01. 14:15:23

@eq2: Mindenben igazad van, tökéletesen igazolod Buddha első törvényét, mely azerint: Az élet szenvedés. :)

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

lutria 2020.03.01. 14:00:28

Tényleg a kommunikációval is szúrtak el mindent,főleg az azóta is tartó titkolózással.Külföldön is (nyugaton)így van hogy még a használt civil gépek,eszközök vásárlásánál állítólag nemzetbiztonsági okokból titkos az ár-és hogy ez jogilag is alátámasszák egy olyan szervezet nevére kerülnek ami hivatkozhat erre?Az egy dolog hogy "katonai(festésű) eszközök" árai titkosak,de már a használtan vett,máshol leselejtezett rendőrségi és mentőhelikopterek árai is ugyanolyan titkosak mert az ellenség nem alszik és ki tudja mire használná az infót...Vagy csak drágán vették őket,esetleg a közvetítő haveri cég jó megszedte magát a jutalékból rajtuk és jobb ha ez nem derül ki?Hamarosan elkezdik itthon képezni a mentőhelikopterekre is a katonai pilótákat,várható hogy előbb-utóbb csendben lecserélik a civil pilótákat hogy még kevesebb infó szivárogjon ki pl. hogy nem elégedettek az "új" mentőhelikkel?
Amíg lehetett követni neten a repülésüket lehetett látni hogy az A319-es akár naponta 2x is elrepült Brüsszelbe,tételezzük fel hogy az uniós képviselőket vitte ha ülésnap volt,a 21képviselő és esetleges kísérőik miatt megéri egy 220személyes gépet járatni valszeg még jóval 50% alatti kihasználtsággal ?Vajon elviszik az ellenzékieket is vagy csak a "kormány" fideszes küldötteit?Egy ilyen Brüsszeli út bürokratákkal a fedélzeten miért titkos?
Tavaly volt olyan eset hogy az USA-ba ment tárgyalni egy kormányzati személy a Falconnal,vele egy időben pár ellenzéki is ugyanoda csak más hivatalos ügyben (össze is futottak a városban) és nem vitték el őket,mehettek a fapadoson a az állami -katonai- VIP helyett.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

eq2 2020.03.01. 13:32:23

Azért megnézném a Falconokat egy jó kis saras deszantos akció utáni feltrappolás után. (Mondjuk a parasztok a vörös iszapba is belehajtottak az Audikkal miért féltenék ezeket) Emellett nem láttam kidolgozott howto-t hogyan is kellene a málhát elhelyezni a bőrfotelekben :-)))) vagy hogyan is illendő az öltánc fogadása balról Las Vegasban :-)))))? Ne értsd félre nekem napestig folytathatod az akár el is képzelhető rendezvények látogatását (segítek vannak ilyenek közelebb i és nem kell ehhez sem Las Vegasba sem a tengerentúlra repülni de még csak Dubai-ba sem). Az meg hogy utánanézni milyen rendezvényke vannak. Te is tudod jól hogy a megfelelően elszeparált részekre újságíró sem mehet be ergo cikk sem fog születni róla. Azt meg hogy van egy a közelben és ott voltak-e egészen más.... Ezek a kézzel készült belsejű gépek nem moduláris belsővel rendelkeznek szó nincs pikk-pakk átépítésről, ergo így fognak maradni. Persze az erre adott arrogáns kirohanása is "kimaradt" a sokat méltatott "miniszterelnök úrnak". Értem hogy nem harapsz az enni adó kézbe de emiatt a szervilizmus miatt tart itt ez az ország. Ami pedig a Dassault Systems-et illeti, lefranciázhatod de ha tudod mi az a Catia (ami ha belegondolsz csak melléktermék) akkor lehetne fogalmad mekkora iparági szereplőt fikáztál le mindenféle tudás nélkül. Nincs ezzel baj erről szólt a cikk is. Ennek az országnak nem semmiféle haderő beszerzésre nincs szüksége csak játszanak a pénzekkel a lopás érdekében. Néhány helikopter mentésre (hogy a letagadott éjjellátó képességet ne is említsük Hableány esetén) a speciális bevetésekre oszt sanyi (fyi a mentőhelikopterek is kamuk mert hamarabb odaér a kocsi és könnyebben fel és le is száll). Nulla méretű haderőnk nulla hadrafoghatósággal (lásd grippenek) pazarolja a pénzt mert minden beszerzésből a vastagon fogó ceruza zsíros summát juttat a megfelelő kezekbe. Egyszer engedik ki a sok r=0 sugarú bokorugrót az utakra (lásd tavaly M=7/Székesfehérvár) egész napos dugó és kamuzás és hallgatás a vége. Bocsi de ha dolgoztál a BM/HM környékén te is tudod memmyit kamuznak hogy bármit elfedjenek és mindezt a legmagasabb nacionalista arroganciával leplezik. Simán ráállítanak (és lesz rá elég talpnyaló aki meg is teszi) beosztottat hogy keressen ürügyet bármilyen látogatásra. Miért másért titkosítanák a repüléseket Panamába stb stb 30 évre. Nyilvánvalóan hülyének nézik az adófizetőt amitől hánynom kell. Én itt felajánlom hogy saját kocsival saját benzinnel kiviszem a Döbrögit meg 3 agyament társát bárhova Európában. Még a szabimat is beáldozom. Ezzel nem tudsz árban versenyezni. A biztonságot meg a TEKömet meg ne erőltesd ezeknek addig nagy a szájuk amíg leszorítanak a pályán a városban meg beállnak a dugóba a védett személlyel... No comment...

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

másikuser 2020.03.01. 13:24:01

A kormánygépnek nem csak felvállalása a problémás, hanem a nyilvánossága.
Ha ugyanis nem tudnának a katonasággal és annak titkosságával takarózni, akkor kiderülne, hogy mikor katonai, és mikor kormányzati, párt vagy magánérdek egy út, amiről a közérdekű adatokat is ki kellene adni.
A jelenlegi kormány ezeket mindig próbálja összemosni, emlékezzünk csak pl. Manfred Weber fogadására a Karmelita kolostorban vagy egyenruhás katonák részvételére egy pártalapítványi rendezvényen.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Stenonis 2020.03.01. 11:12:19

@Kelepisti:
Azért a 40 db rakétához el kellett ám utazni Las Vegasba. Kíváncsi lennék, hogy mi volt a pilóta-tábornok-politikus arány azon az úton... Hasonlóan a nagyon fontos, sőt nélkülözhetetlen dubajozásnál.

Onnan indul az egész, hogy nem kellett volna azt hazudnia a kormánynak, hogy ezek nem kormánygépek lesznek.
Hanem medevac, légi vezetési pont, felderítő és szállító gépek.

A látottakból egyértelmű, hogy a kormány által hazudott feladatokra teljesen alkalmatlan a Falcon.
Egyvalamire jó, politikusokat szállítani "konferenciákra".

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

kvp 2020.03.01. 11:01:59

Van egy hiba az egyik csatolt kepen. 12 ulest ir a falconra, de 14-et mutat. Raadasul a magyar beszerzes a 16 fos valtozat, az egyik kepen latszik, hogy van ket potules a targyaloasztallal szemben, ahol az alap valtozaban csak szekreny van. Szoval az eppen kaphato legnagyobb kapacitasut vettek belole.

A masik geprol meg civil korabol vannak fotok a neten, amennyire latszik ugyanolyan gyari vilagos bor berendezese volt mint a masiknak, viszont a jobb elso ket fotel helyen a hatul is lathato oldalso ules sor latszik. Az adatbazisok szerint anno 21 uleses volt, ami a 7x2+3x2+lehajthato potules az ajtonal elrendezes lenne, de ez nem tul valoszinu. Az elore nezo kameran kivul van meg par lathato elteres, de csak aprosagok es nem tudom mire valok.

Az viszont nem ertem, hogy a 3 magyar felsegjelu NATO SAC szallitogep miert marad mindig ki a cikkekbol es a listakbol. Ertem, hogy hivatalosan nem magyar gepek, hanem kozos NATO tulajdonban vannak, csak a felsegjelzesuk magyar. Meg ugyebar mi is hasznaljuk oket, bar tenyleg csak NATO feladatokra (meg neha humanitarianus segelyt visznek).

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

vszolis 2020.03.01. 10:58:52

Nekem alapvetően nincs bajom azzal, ha van az országnak pár hadrafogható gépe, ami katonai és VIP célra is alkalmas.
Csak fel kellene vállalni.
A bejegyzést olvasva mégis azt érzem, a szerecsent mosdatják/mosdatod.

Ahogy az eü. kiegészítő vásárlása sem gazdaságos, hiszen ha külföldön baj ér egy magyart, olcsóbb esetenként felszerelést, gépet bérelni - itt is az az érzésem, azért vették meg, hogy jól mutasson, és a katonai gép felé vigye a megítélést.

Közben meg az iskolákban, fekvőbeteg osztályok wc-jén nincs szappan...
De a mi nemkormánygépünk tényleg fapados Putyinéhoz képest, ez igaz!

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Watchdog 2020.03.01. 10:48:38

@Hammer: az csak egy tájékoztató jellegű kör laposföld hívők (~ a többség?) részére...

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2020.03.01. 10:38:56

A Falcon hatótávjáról a térkép az tényleg a gyártótól van? A kör is rajta volt?
Ezen a vetületen biztosan nem kör alakú lenne a középponttól azonos távolságra lévő pontok halmaza.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Törpvadász 2020.03.01. 10:23:34

Annnnnyira álságos. A luxusgép bizonyosan nem a közkatonák használatára lett megvéve. A másik gép igen, de miért nem vallják be, hogy a csillivilli luxus gép, az biza a kormány és a slepp hurcingálását hivatott szolgálni?

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

teleorman 2020.03.01. 10:13:26

Putyin repülő hálószobáját meg arany csaptelepeit elnézve csak egy juthat eszünkbe: a derék Lenin elvtárs, aki visszarúgta a gyerekek labdáját, pedig közéjük is lövethetett volna... Putyinhoz képest Pártunk és Kormányunk vezetői igazán példamutató szerénységgel oldják meg utazási igényeiket.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 10:06:27

@Tronolok: Amennyiben közjogi méltóságok szállításáról van szó, azokat általában nem fapados társaságok Economy osztályán szokták utaztatni (testőreikkel, titkáraikkal, stábjukkal együtt). Tehát szükséges volt bemutatni milyen egy első osztályú kabinszekció, és nem mutattam még hozzá az ellátást. Ezek is jelentős költségek.. .. a repülőgép bérlés még drágább..

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 10:03:17

@OkoskaTo:rp: A Falcon7x-el el lehet látni futár feladatot, kérdés használják-e arra. Menetrendtől függetlenül hangsebesség körüli tartományban lehet nagy távolságból hazahozni pld. különleges vakcinát, gyógyszerkészítményt, akár izoláltan beteget is.. A 607-es Falconnal valószínűleg lehetséges, vagy lehetséges lesz a közeljövőben bizonyos rádióelektronikai felderítés végezni. Ezt a bizottság kormány és ellenzéki tagjai s megtekintették, és utána még az ellenzéki képviselők sem jelentettek meg sehol olyat, hogy nincsenek ilyen berendezések a repülőgép fedélzetén. (ez a kijelentés még nem lenne titoksértést...) de pld. Harangozó Tamás sem vitatta ezt a tényt.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

hidroponi 2020.03.01. 10:01:47

haha.. akkor hasonlitgassatok a nyugati vezetok repuloihez a mienket, ha mar az atlagjozsi eletszinvonala is olyan lesz. vagy a politikusoknak, oligarchaknak tobb jar itthon ? mert akkor szolni kellene az embereknek hogy ez itt a "kommunizmus" 2.0.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 09:58:00

@Watchdog: Teljesen egyetértek a kommunikációs problémával. Ha megvettünk egy igényre képességet, technikát azt be kell mutatni, Annak ráadásul aminek használni fogjuk.

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.01. 09:56:46

@Stenonis: A katonai repülőgépek akár közjogi méltóságok utaztatására használják, akár egyéb feladatokra, azokról szigorú szabályok vonatkoznak. Mivel utaztam A319-el, tapasztalatom szerint kényelmes üléseken lehet utazni (Irakból is). A Falcon volt már Las Vegasba és Dubai-ban is. Mivel miniszter úr elmondta, és már decemberben is bemutatta egy katonai újságíróknak tartott rendezvényen, nem sértek titkot, hogy leírom: Las Vegas: AIM-120 AMRAAM üzemeltetési konferencia a Raytheon részéről (magyar küldöttséggel, Dubai: Különleges Műveleti konferencia amelyet az USA.SOC (Special Operations Command) rendezett, regionális környezetben.. Az utak katonai repülésekről nem nyilvánosak, de ki lehet szűrni, hogy az adott térségben volt-e állami rendezvény, vagy katonai témájú rendezvény..

Bejegyzés: Katonai repülőgépek kormányzati célokra történő alkalmazása - mégis minek nevezzelek
süti beállítások módosítása